L’ICIP col·labora amb una nova sessió del cicle Docs del Mes amb motiu de la projecció del documental Amazomania, del director suec Nathan Grossman, guanyador del Premi a la Millor Pel·lícula del DocsBarcelona 2026.
El documental revisita una expedició realitzada el 1996 per filmar la comunitat indígena korubo, a l’Amazònia brasilera. A través d’imatges d’arxiu i d’una mirada crítica sobre el seu significat, Amazomania qüestiona el llegat colonial, la representació dels pobles indígenes des d’Occident i les conseqüències de l’explotació dels territoris amazònics. La pel·lícula convida a reflexionar sobre els drets dels pobles indígenes, la preservació de la selva amazònica i la responsabilitat dels relats que construïm sobre l’alteritat.
Després de la projecció tindrà lloc un col·loqui per aprofundir en els principals temes que planteja el documental, amb la participació de Xavier Giró, periodista i professor jubilat de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), especialista en cobertura de conflictes i periodisme de pau, i d’una persona representant d’AlterNativa – Intercanvi amb Pobles Indígenes, entitat que treballa pel dret a la comunicació pròpia dels pobles indígenes i en l’anàlisi dels impactes del contacte amb pobles en situació d’aïllament. El col·loqui compta amb la col·laboració de l’ICIP i oferirà un espai de debat amb el públic al voltant dels reptes que planteja el documental.
Data: 10 de setembre de 2026
Hora: 20.30 h
Lloc: Cinemes Renoir Floridablanca (Barcelona)
Les entrades es poden adquirir a través del web de Docs del Mes.
